Nasze Grupy Cele i Zadania Wizja i Misja Nasze Atuty Metody Pracy Zabawy

PRZEDSZKOLE  WARSZAWA-REMBERTÓW, ul. KORDIANA

NASZE GRUPY


ZAJĄCZKI Oddział I 2-latki


JEŻYKI Oddział II 3-latki

PSZCZÓŁKI Oddział III 3-latki

TYGRYSKI Oddział IV 4-latki


 CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
  • Tworzenie warunków sprzyjających indywidualnemu rozwojowi dziecka dostosowanych do jego potrzeb i możliwości.
  • Rozwijanie postaw twórczych poprzez stosowanie aktywnych metod pracy.
  • Uświadamianie dzieciom ich praw.
  • Aktywizacja rodziców do udziału w „życiu przedszkola”.
  • Rozwijanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy.
  • Wzbudzanie motywacji do działania, obserwowania, tworzenia.
  • Odkrywanie możliwości poznawczych dziecka oraz umawianie w nich wiary we własne siły.
  • Wzbudzanie poczucia przynależności do rodziny, grupy rówieśniczej, społeczności przedszkolnej, środowiska lokalnego, regionu, kraju.
  • Kształtowanie pozytywnego stosunku do zdobywanej wiedzy, która będzie towarzyszyła dziecku całe życie.
  • Przekazywanie treści, które są niezbędne do zrozumienia świata, w którym dziecko żyje
 WIZJA I MISJA

NASZA WIZJA

”Przedszkole otwarte na oczekiwania i potrzeby dzieci i rodziców”.

  • Przedszkole dba o wszechstronny rozwój dziecka uwzględniając jego możliwości rozwojowe.
  • Jest bezpieczne i przyjazne dla wychowanków.
  • Jest otwarte na oczekiwania i potrzeby rodziców, dzieci i pracowników.
  • Umożliwia wyrównanie szans edukacyjnych i solidnie przygotowuje dzieci do podjęcia edukacji szkolnej oraz odnoszenia sukcesów w nauce.
  • Posiada własny wewnętrzny klimat, który wspólnie tworzą wychowankowie, ich rodzice i pracownicy przedszkola.

NASZA MISJA

Misja naszego przedszkola jest zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności, bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i zaspokajanie naturalnej potrzeby – poznania otaczającego świata.

  1. Nasze przedszkole daje równe szanse wszystkim dzieciom.
  2. Dostosowuje działania edukacyjne do zróżnicowanego poziomu poznawania i reprezentowania przez dziecko rzeczywistości.
  3. Dobrze przygotowana kadra pedagogiczna pomaga wychowankom poszukiwać, odkrywać i przekraczać ich osiągnięcia tak, aby odpowiedzieć na oczekiwania dzieci i rodziców.
  4. Zapewnia przygotowanie do podjęcia nauki w szkole.
  5. Rozwija umiejętności dzieci tak, aby rozumiały siebie i innych, aby potrafiły znajdować w sobie oparcie w trudnych sytuacjach.
  6. Bogata i elastyczna oferta zajęć dodatkowych sprzyja rozwijaniu osobowości, zainteresowań i uzdolnień dzieci.
  7. Wewnętrzny klimat przedszkola oparty jest na życzliwości, rodzinnej atmosferze, bezpośrednim i stałym kontakcie z rodzicami
 NASZE ATUTY

PROGRAMY W PRZEDSZKOLU

  1. Realizujemy programy zatwierdzone przez MEN:

    • „MOJE PRZEDSZKOLE” Czesław Cyrański, Małgorzata Kwaśniewska
      nr dopuszczenia DKW – 4013 – 3/01;
    • „Z RADOŚCIĄ W ŚWIAT” Jadwiga Pytlarczyk
      nr dopuszczenia DKOS – 5002 – 52/07
       
  2. Opracowane mamy programy własne

Adaptacyjny – wspieranie dziecka i rodziców w procesie adaptacji dziecka do przedszkola, w programie zawarte są scenariusze spotkań z dziećmi i rodzicami przed zapisem do przedszkola

Wychowawczy – jego celem jest stworzenie warunków do pełnego rozwoju osobowego każdego z naszych wychowanków zgodnego z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami oraz wszechstronne przygotowanie dziecka do uczestnictwa w życiu społecznym zgodnie z przyjętym systemem wartości.

Program obejmuje 5 zadań głównych:

  1. Bądź kulturalny.
  2. Bądź koleżeński.
  3. Dbaj o swoje bezpieczeństwo.
  4. Dbaj o swoje zdrowie.
  5. Kontroluj swoje zachowania.

Innowacji pedagogicznej – jego celem jest umożliwienie dzieciom dwuletnim pobytu w przedszkolu, co podyktowane jest potrzebami środowiska społecznego. Obejmuje on 4 obszary edukacyjne:

  1. Jestem częścią świata – szukam swojego miejsca w nim.
  2. Jestem częścią świata – bawię się i tworzę.
  3. Jestem częścią świata – próbuję go zrozumieć.
  4. Jestem częścią świata – umiem dbać o siebie i świat.
 METODY PRACY

Metody, z jakich korzystamy wychowując i nauczając nasze przedszkolaki:

  1. Metoda Bronisława Racławskiego - glottodydaktyka: pozwala efektywnie uczyć czytania, pisania i logicznego myślenia, dostosowana jest do wieku i możliwości każdego dziecka.
  2. Metoda Ireny Majchrzak - ułatwia wprowadzenie przedszkolaka w świat pisma dzięki ćwiczeniom mającym charakter zabawy.
  3. Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz - stosowana w pracy z sześciolatkami.
  4. Metoda Weroniki Sherborne zw. Ruch Rozwijający, mająca na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawniania motoryki, poczucia własnej siły i sprawności.
  5. Metoda Edyty Gruszczyk - Kolczyńskiej, która ułatwia rozwój możliwości umysłowych i uzdolnień do uczenia się matematyki.
  6. Metoda opracowana przez Sama Eda Brown'a dotycząca kształtowania pojęć matematycznych u małego dziecka pod wpływem codziennej aktywności, gier i zabaw.
  7. Metoda Grażyny Kutyłowskiej, która ułatwia dzieciom ukształtowanie świadomego i przyjaznego odnoszenia się do natury i wszelkich form życia.
 ZABAWY

O zabawach naszych Przedszkolaków, które można następująco sklasyfikować:

  1. Zabawy poznawczo - badawcze, które pozwalają dzieciom w wieku przedszkolnym zdobywać wiedzę o świecie:
  • zabawy rozwijające aktywność badawczą,
  • zabawy rozwijające umiejętność rozwiązywania problemów przez czynne eksperymentowanie,
  • zabawy rozwijające umiejętność aktualizowania wyobrażeń,
  • zabawy rozwijające zdolność rozumienia i stosowania symboli i znaków,
  • zabawy rozwijające umiejętność szeregowania i klasyfikowania,
  • zabawy sprzyjające poznaniu samego siebie.
     
  1. Zabawy ruchowe ze śpiewem i muzyką, które wnoszą do życia przedszkolaka wiele radości, uaktywniają go, uwrażliwiają na piękno, umuzykalniają i podnoszą ogólną kulturę:
     
    • zabawy orientacyjno - naśladowcze,
    • zabawy inscenizowane,
    • zabawy rzutne i skoczne,
    • marsze i korowody,
    • zabawy taneczne.
       
  2. Zabawy i ćwiczenia z zakresu wychowania fizycznego:
     
    • zabawy ruchowe,
    • ćwiczenia gimnastyczne,
    • zabawy i ćwiczenia w terenie,
    • zabawy i ćwiczenia kształtujące postawę.
       
  3. Zabawy oddechowo-rekreacyjne, których celem jest kształtowanie umiejętności właściwego operowania własnym oddechem oraz umiejętności minimalizowania napięć mięśniowych i emocjonalnych:
  • ćwiczenia oddechowe,
  • zajęcia relaksacyjne.
    (słuchanie muzyki klasycznej, połączone z wyrażaniem swoich przeżyć w twórczości słownej, ruchowej lub plastycznej; zabawy relaksacyjne np. "Kiełkujące ziarenka")